Rolul principal al rampelor de egalizare este de a uşura încărcarea şi descărcarea camioanelor. Astfel, aceste manevre se pot face dintr-o singură mişcare, fără a mai fi necesară coborârea mărfurilor din camion şi apoi deplasarea acestora la locul de depozitare. Prin egalizarea de nivel pe care rampele o realizează între podeaua camionului şi podeaua halei (depozitului), descărcarea şi încărcarea se pot face prin directă trecere a mărfurilor în/din camion, chiar şi cu motostivuitorul.

Rampa de egalizare nu este proiectată pentru a ridica sau coborâ bunuri. Eficienţa şi uşurinţa cu care mărfurile sunt încărcate sau descărcate creşte considerabil odată cu utilizarea unei rampe de egalizare, reducându-se timpul necesar acestor operaţii. Rampele de egalizare sunt proiectate pentru o sarcina dinamică de 6 până la 10 tone.

Gama de rampe este una foarte diversificată, astfel încît, în funcţie de contextul operativ, puteţi alege între rampe manuale (cu manevrare prin intermediul unei sfori sau al unei pîrghii rigide laterale) rampe electro-hidraulice sau aplicaţii speciale (poduri, scări, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, etc.

                               

 

Pregătirea frontului de lucru pentru instalarea rampelor de egalizare se face în funcţie de tipul camionului care trebuie încărcat sau descărcat – cu fosă pentru rampă suspendată sau normală.

 

În sistemele de andocare tipul de rampă cel mai des folosit este cel electro-hidraulic, având următoarele caracteristici:
• toate rampele de egalizare sunt fabricate în conformitate cu cerinţele de siguranţă europene;
• rampa se livrează pre-montată şi deja testată în fabrică;
• toate componentele hidraulice sunt concepute cu caracteristici de siguranţă duble;
• o gamă largă de accesorii;
• protecţii de cauciuc;
• ghidaje roţi;
• sistem autoportant;
• dispozitiv hidraulic de oprire de urgenţă, în caz de îndepărtare bruscă a autovehicolului;
• benzi fosforescente pentru a semnala câmpul de lucru setat de normele în vigoare (+ 7°); înclinarea la – 7° este limitată mecanic;
• tijă de blocare (menţine platforma deschisă în timpul manevrării).